1cross+3nails=4given

Sunday, July 24, 2005

累了,我真得很累了。我把别人的烦恼都扛上身,我不行了,这包袱太重了。到底耶稣是怎么把世人的罪都扛上身的?难道他不会累吗?

心里这一道疤只有上帝知道有多深,也只有它能医治。我每一天都在为别人的事操心,我问自己-有多少次我曾静下来想想自己的烦恼, 有多少次曾静下来享受自己的“成就”?

原来长大后的世界是那么的复杂,我所做的牺牲别人看得到吗?难道我花那么多的时间做这一切是为了我自己吗?我在默默地播种,默默的耕耘。。可是我真得很心寒,我很想告诉上帝我不想干了,为什么他选择我?为什么?

此时此刻能够安慰我的就只有上帝了!!

8 Comments:

  • 那就学习放下吧。。。

    By Anonymous Anonymous, at 5:07 PM  

  • 对!! 说为命里有时终需有,命里无时莫强求 。。

    By Blogger chingwen, at 10:40 PM  

  • 人的确走到一段路程以后会觉得累与无助。就如你所说的,耶稣是如何背负全世界的人的罪,简直是不可思议,可是就是应为耶稣曾经经历过这样的痛苦,他才有资格体谅你的感受。所以,如果累了,就得放下,可是要急得放下并不表示放弃,应为当你放下的时候,你托负的是住耶稣的怀抱,他能让你歇一会儿,等到你能重来的时候,他又会赐给你所需的一切能力。不要气馁,你所付出的一切,或许没有人知道,可是,再上的天父,无时无刻的在关心你的一切。他看到你默默的耕耘,必定会为你在天堂累积你的奖赏。

    Remember Matt 6:16-21 and Heb 4:15

    By Anonymous Anonymous, at 3:51 PM  

  • 靖雯第一次还不错喔!!加油加油!
    我觉得今年的你成长了,那是成长的累吧。。希望你的累会快快消失,快快消失。。
    之后就会是成长的喜悦了。。

    By Anonymous Anonymous, at 3:54 PM  

  • dear chingwen~*hugs* i've went through alot this month too...having a tiring time growing up...i miss the carefree days we used to have in ch...sometimes i hardly smile the whole day now...dear...you don't need to burden yourself with the whole world's troubles on your shoulders...give some time to yourself too...

    sometimes...what effort you put in now...you're unable to see the results immediately, but the seeds are sown, and sooner or later, it will grow...your efforts will never be wasted...

    hope we can face our obstacles with patience, courage and faith, in ourselves, and in Him...and emerge a better person?

    wish i could share more...help u soothe your tired soul too...i'm here for a reason too right =) miss u alot ler! but i need some sleep dreadfully...6.50am in the morning already...and the sun's peeking thru...take care,be strong,and have faith that everything happens for a reason...in God's plan...*hugs*

    By Blogger maysnow, at 10:47 AM  

  • ching wen asked me to say that she's very 'smart'

    By Anonymous Anonymous, at 11:02 PM  

  • tonghow,谢谢你的鼓励与关心。我知道只要把这一切交拓在神的手中就好了,因为他比我或甚至任何人都还紧张我的事,感谢这位拥有至高荣耀至高权柄的神。

    淑君,还好家里有你:〉哈,感谢神你不会一直往外跑,当我很烦或很累的时候还有你肯听我倾诉:〉

    shir ley ,ya .. i know you've gone thru many things too (saw ur blog) .. ya .. so wish to go back to those good old times where we have nothing much to carry as a burden :> ya ... prayer in music room n our underground CF in 6S1 (we sang so loudly during CF , fun fun :>) n mushroom swiss !!they don't have it here in NZ .. nothing is better than mushroom swiss!!! miss the above things so much n mostly - i miss you !!!

    SHan - ha ... nice chat !!had great fun !!

    By Blogger chingwen, at 8:30 AM  

  • 我忘记在哪一页圣经中读到...

    "上帝给你的考验, 一定是在你能够承受的范围内..."

    If you find that you really unable to afford the burden, cry to Lord, He will help you and guide you to the right way...

    Keep going!!!
    ^.^

    By Anonymous Anonymous, at 11:50 AM  

Post a Comment

<< Home