1cross+3nails=4given

Tuesday, August 01, 2006

感触

百般的感触---
转眼间七月过去了,时间冲冲地从我的掌心中溜走了。不尽让我会想起这七个月来我在主里学了什么?
我学会了依赖,不依赖人而是依赖我那拥有世上所有权柄的万王之王,万主之主。
我学会了等待,等待着主那最完美的时机, 因为我可以信托那替我死的救主!!

心里有许多莫名的气,气自己,气父母,气朋友,也气上帝!!气上帝为什么让不美好的事情发生?为什么让我走那么艰难的路? 为什么生活里有那么多烦恼?长大了以后才知道原来人生中有许多事情是没有对与错的。那如果没有对与错,人要怎么选择呢?人问题的所在就是在于怕做错选择,怕负责任。在Aunkland的TSCF conference 里我学会了一样足以改变我人生的道理。原来我做错选择也没有关系。咦?为什么呢?因为上帝知道这世上没有人是完美的,错了后只要来到上帝的面前认错,上帝会原谅你的。到了审判日时,人类会回顾自己的错处在上帝的面前流泪,可是上帝对基督徒的回应将是:“我的孩子,我在十字架上流的宝血已足够了。”

以前的我总以为自己很了不起, 现在的我顿悟到了人类的无能。就因为自己所谓的“智慧”给自己添了许多麻烦。可是如果上帝是拥有世上所有权柄的万王之王,万主之主,为什么他不及时控制我呢?原来上帝给了人类选择的权利,人类跟机器人是不同的!话说回来,难道至高无上的上帝没有权力制止不愉快的事情发生吗?圣经里耶利米书22:19记载- 耶 和 华 说 , 我 知 道 我 向 你 们 所 怀 的 意 念 是 赐 平 安 的 意 念 , 不 是 降 灾 祸 的 意 念 , 要 叫 你 们 末 后 有 指 望 。 不管多么不愉快的事发生,一定要记得上帝有他那美好的旨意。

3 Comments:

  • When peace like a river attendeth my way, when sorrows like sea billows roll; whatever my lot, Thou has taught me to say: It is well, it is well with my soul.

    Though Satan should buffet, though trials should come, let this blessed assurance control; that Christ has regarded my helpless estate; it is well, it is well with my soul

    My sin, oh, the bliss of this glorious thought! My sin, not in part but the whole is nailed to the cross and I bear it no more. It is well, it is well with my soul!

    And Lord, haste the day when my faith shall be sight, the clouds be rolled back as a scroll; the trump shall resound, the Lord shall descend, even so, it is well with my soul!

    Whatever may come, it is well with my soul

    By Blogger Trudi, at 9:18 PM  

  • Interesting Feelings!!!

    By Anonymous Anonymous, at 2:07 PM  

  • nice one fran!!! u've done a great job on friday DJ group!!!!

    anonymous... r u the silly guy who translated the whole thing ?? haha.. =p

    By Blogger chingwen, at 2:33 PM  

Post a Comment

<< Home